Pierderea în greutate deprivarea somnului

pierderea în greutate deprivarea somnului

Lipsa somnului si cresterea in greutate

Cercetarile demonstreaza ca lipsa somnului este asociata cu modificari negative ale metabolismului. Exista o legatura intre durata somnului si obezitate?

cum să pierzi grăsimea burtă

Desi nu exista inca date suficiente in legatura cu somnul la copii, potrivit unui studiu, copiii care au pierderea în greutate deprivarea somnului sub 7,5 ore pe noapte fata de recomandate pierderea în greutate deprivarea somnului avut un risc de trei ori mai crescut de a deveni obezi in decurs de 5 ani. Studiile mai arata ca persoanele care dorm putin nu mananca sanatos.

In general, alimentatia lor nu este variata si un procent mare de calorii provine din snack-uri si cantitati mari de zahar, cofeina si alcool.

Cu toate acestea, acum înțelegem că greutatea corporală este mai mult decât o simplă funcție a comportamentului. Genetica, statutul socio-economic, mediul comunitar, stresul și sănătatea generală joacă un rol în greutatea cuiva. În plus, cât de bine sau prost dormi poate afecta creșterea și pierderea în greutate, deoarece pierderea somnului este una dintre factori de risc pentru obezitate. Este un ciclu frustrant, dar ajutorul este disponibil pentru persoanele care sunt supraponderale sau obeze pentru a îmbunătăți somnul și efectele asupra sănătății asociate cu pierderea somnului. Cum duce lipsa de somn la creșterea în greutate?

Atat alimentatia hipercalorica, cat si snack-urile printre mese si saritul meselor principale favorizeaza cresterea in greutate si, in final, obezitatea. Exista o explicatie stiintifica pentru comportamentul alimentar al celor care dorm putin?

Ce se intampla in timpul somnului? - dr. Mihaela Oros

Studiile experimentale evidentiaza ca privarea de somn determina disfunctii in metabolizarea zaharurilor din sange glucoza si influenteaza hormonii care controleaza apetitul. Altfel spus, durata somnului afecteaza echilibrul hormonilor care regleaza senzatia de foame — grelina si leptina.

De exemplu, hormonul grelina stimuleaza apetitul, in timp ce hormonul leptina il reduce.

motive de pierdere lentă în greutate

Cand organismul este privat de somn, nivelurile de grelina cresc si nivelurile de leptina scad, ceea ce duce la o crestere a senzatiei de foame si a apetitului. Studiile mai arata ca persoanele care sunt private de somn au o pofta mai mare de a consuma alimente bogate in calorii si in carbohidrati. Un alt factor important este oboseala asociata privarii de somn, ceea ce determina reducerea practicarii unei activitati fizice.

Și aici mă refer la alimentația sănătoasă, activitatea fizică, echilibrul psiho-emoțional, și nu în ultimul rând, somnul. Da, somnul. Există deja numeroase studii care susțin că somnul este factorul cheie pentru multe persoane care se luptă cu pierderea kilogramelor în plus. V-ați gândit vreodată cât de mult vă influențează somnul și calitatea acestuia?

Ce ne transmit datele care asociaza somnul inadecvat cu cresterea in greutate? Trebuie sa retii ca somnul suficient reprezinta o modalitate de a reduce riscul kilogramelor in plus si obezitate.

burner de grăsime mega di melaka

Exista o tendinta de a acumula kilograme pe masura ce inaintezi in varsta. Somnul inadecvat nu face decat sa agraveze aceasta tendinta.

cum să eliminați grăsimea veche

Daca esti deja supraponderal sau obez, pierderea in greutate va fi mai dificila in lipsa somnului suficient. Somnul suficient merita sa fie inclus langa alimentatia echilibrata si miscarea fizica, toate acestea reprezentand aspectele esentiale ale sanatatii optime. Deci, iata inca un motiv sa profiti de un somn bun!

perioada de efecte de pierdere în greutate

Surse de informatie:.

Mai multe despre acest subiect